29 Mart 2014 Cumartesi

Basit Bir Kek Keyifli Bir Sohbet :))

Merhabalar  :))

Tam 4 kere uzun uzun  size misler gibi yazı yazdım ama silindi şimdi bu son denemem olacak inşallah silinmez...
Bir yandan kahvemi içiyorum dışarıya bakıyorum, Afyon'da öğrenci olduğum için burası çok dağlık bir bölge camdan bakınca dağları görüyorum ve tepelerinde kalan minik minik  karlar görüntü harika havamız çok temiz hafif rüzgar esiyor yağmur yağıyor  çiçek açan kayısı, ayva ağaçları pembe pembe gözüküyor ... Bu görüntü İstanbul'da yok, sanırım özleyeceğim buranın temiz havasını hoş görüntüsünü yanı sakinliğini ...

Sizlere uzun süredir yazı yazamadım lütfen kusuruma bakmayın okul  sömestr benim hasta olmam her şeyin üst üste gelmesi bazı şeyleri engelliyor..

Ama bundan sonra hafta da tam 4 blog farklı tatlar sizi bekliyor olacak .... :)

Bugün güne Pastuna.com' un keyifli maili ile uyandım :))

Sayfaların da bana da yer vermişler bu çok güzel bir haber :))

Şimdi size basit yapması zevkli yemesi keyifli bir tat paylaşacağım tabi Kenton'un yardımı ile :))


Kekimiz için gerekli malzemeler herkesin elinde olan basit ürünler :)

3 yumurta
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı şeker
1 paket  Kenton vanilya
1 paket Kenton hamur kabartma tozu
2.5 su bardağı (elenmiş ) un



Yapılışı lütfen burayı çok dikkatli okuyun tam kıvam ve kalıbından düzgün çıkmasını istiyorsanız adım adım gitmeniz gerekiyor :))

1) Yumurta ve şekeri bol köpük olana kadar mikserde çırpıyoruz..
      ( İkinci adım çok önemli ilk önce sıvıları çırpıyoruz.. )
2) Sıvı yağ ve sütümüzü ekliyoruz beyaz bir renk olana kadar bolca çırpıyoruz.
3)Vanilya ve hamur kabartma tozumu da ekliyoruz...
4) Elediğimiz unu yavaş yavaş malzemelere ekliyoruz birden olmayacak topak topak olur istediğiniz kıvamı alamazsınız.
5)İsteğe göre içerisine; kakao , ceviz , üzüm , muz , çikolata vs. gibi tatlar ekleyebilirsiniz...
6) Yağladığımız ve unladığımız kalıbımıza kek hamurumuzu döküyoruz ancak bura da dikkat kalıbımıza hamurumuzu eklerken çevirmemiz gerekiyor her yere eşit olsun ve eşit şekilde kabarsın diye.
     ( Yedinci adım çok önemli :) )
7)Kalıbımızı hafif hafif tezgaha vuruyoruz neden diyeceksiniz burada :) nedeni çok basit içerisindeki hava kabarcıkları gitsin ve kek güzel pişsin diye :) .... Kabarcıklar gidene kadar bu işlemi yapıyoruz daha sonra önceden ısıttığımız 160 derece fırında 40 dakika pişiriyoruz aman diyeyim ilk 20 dakika kapak açmak yok :) 20 dakika sonra kapağı açabilirsiniz pişmesini kontrol etmek için :)

Tam 40 dakika sonra kekimiz hazır  :)

Üzerine çikolata sosu dökerek servis yapabilirsiniz :) Yanında da filtre kahve ne harika olur :))

Afiyet olsun :))

Bana  ;

Instagram  .... sltnkckurabiyetasarım
Mail           .... sultan.koc@hotmail.de  adreslerinden ulaşabilirsiniz..

Bildiğiniz üzere şeker hamurlu kurabiye yapmaktayım siparişleriniz için maillerinizi bekliyor olacağım :)
 
 

 




 


 

 

 



 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder